Økning i ansatte og omsetning hos Bølgen Media i 2022, «Nå ser vi frem mot et spennende 2023 hvor vi virkelig skal satse!»

by | 10. jan, 2023 | Blogging, Fremhevet, Nyheter

Året 2022 var et innholdsrikt år hos Bølgen Media, med ansettelse av to råtasser innen digital markedsføring, implementering av nye interne systemer for vekst, ny teknologi – og ikke minst, en økende omsetning i forhold til tidligere år. Alt i alt ser det lovende ut for året 2023, hvor selskapet (forhåpentlig) har rustet seg for hva enn som kommer.

Året 2022 startet med en optimisme om året som skulle komme. En optimisme som vi kanskje alle kjente på – Covid var over, vi hadde akkurat hatt en tilnærmet normal romjul og vi begynte såvidt å løfte blikket litt igjen mot året som skulle komme. «Dette blir et bra år,» var en felles mantra i samfunnet. Lite visste vi at før vi i det hele skulle få dyppe tærne i gleden av normalitet, satte en bjørn-ridende villtass hele Europa og verden i ubalanse igjen. Shit… Jaja, men verre kunne det jo ikke bli i løpet av året!

Joda, verre kunne det bli… Men…

Det gikk ikke lang tid før vi skulle kjenne bivirkningene av krigen her i vårt kjære land. I nyhetene leser vi om virksomheter som stenger dørene etter flere generasjoners drift, hvor de har overlevd gjennom tykt og tynt – men strømkrisen skulle bli kroken på døren etter en allerede tøff periode ut av pandemien. Året så plutselig litt mørkere ut, og vi kunne kjenne et lite snev av svette trenge gjennom i pannelappen.

Allikevel har samfunnet vært slitesterkt. Kjøpekraften har holdt seg stabil, bedrifter har våget å satse. Gjennom pandemien har man utviklet en seighet, hvor man må lære å omstille seg på kort varsel – og tilpasse seg marked og finne nye muligheter. På godt og vondt har vi nok kommet sterkere ut av pandemien, og lært oss kunsten utholdenhet.

Bølgen Media året 2022 og året 2023
Bølgen Media teamet er klar for 2023. Fra venstre bak: Digital Markedsfører Hieu, Brand Manager Daniel, Rådgiver/Prosjektleder André. Foran: Styreleder Bjørn Maaseide.

Slik var året 2022 hos Bølgen Media

Eksisterende og nye spennende samarbeid

Til tross for at året 2022 ga oss litt skjelvinger i starten, har vi allikevel klart å holde skuta stabilt i «bølgene». Flere av våre kunder har opplevd stor vekst i løpet av året, og vi har også fått blitt kjent med en hel haug av nye spennende mennesker og virksomheter. Det er ingen tvil om at InterPadel har vært en av våre største kunder, også med Bjørn Maaseide bak spakene. InterPadel har sett en enorm vekst, med etablering av flere nye senter over hele landet i løpet av 2022. Og i 2023 blir de internasjonale med sine første senter i Polen! Men vi har også jobbet aktivt med andre selskaper, både store og små – alt i fra byggefirmaer, el-billadere, sal-tilpasning til hester, fotografer, private yacht-turer, bank, hotell, hudklinikk, treningssenter, og mye annet spennende og innovativt. Å nevne alt hadde nesten trengt et eget innlegg i seg selv. Poenget er – året har gitt oss en mye bredere bransje-forståelse og et mye større nettverk. Og det digger vi!

Nytt kontor, nye ansatte og opprydding i interne systemer

Med såpass mange nye kunder og arbeidsoppgaver var det ingen tvil om at vi måtte utvide. Både med personell, og med nye kontorlokaler. Det var viktig å hente inn personer med spisskompetanse innen bransjen, for å være rustet for alle arbeidsoppgavene. Og vi føler nå at vi har et veldig fungerende team med allsidig kompetanse, som er klare for året som kommer. I tillegg var det viktig å ha kontorlokaler som reflekterer den stemningen og merkevaren vi ønsker å være. Derfor fikk vi i sommermånedene 2022 fikset opp og utvidet før de to nye ansatte kom på plass.

Bølgen Media nye kotorer
De nye kontorlokalene er stilrene og sorte, i tråd med merkevaren til Bølgen Media

I tillegg har vi tatt en grundig gjennomgang av interne systemer, hvor all infrastruktur nå er klargjort for vekst og økt bemanning. Etter nøye vurderinger og tester har vi landet på systemer som gjør det enklere for oss å ha orden på alt av kommunikasjon og dokumentasjon på en effektiv måte – noe som er utrolig viktig for vekst.

Dette gleder vi oss til i 2023

Som nevnt innledningsvis, og som et gjennomgående tema i artikkelen – så er fortsatt markedet usikkert, og krystallkulen har aldri vært mer uklar. Allikevel går vi inn i 2023 med godt mot, høyt motiverte, og klare for å knuse alle tidligere rekorder. Vi må jo tenke såpass? Med to nye råskinn på laget, og med mye spennende nytt innen teknologi og kommunikasjon er vi spesielt gira på disse temaene:

Kunstig intelligens – En revolusjon for alt innen tekst, kode og visuelle midler

For de som ikke har bodd under en stein de siste månedene, så har kunstig intelligens for alvor tatt steget inn i rampelyset. Med verktøy som ChatGPT, Chatsonic, Midjourney – og flere andre, har vi sett en oppblomstring av måter kunstig intelligens kan hjelpe med hverdagslige oppgaver og mer kompliserte prosjekter. Flere mener at Google, kunstnere og tekstforfattere er spesielt utsatt for denne nye trenden – men vi tror at det vil bli skapt en ny harmoni og dynamikk her. Med kunstig intelligens er det viktig å både være frempå for å ikke gå glipp av spennende muligheter, men man må også ha en moralsk og etisk tilnærming til dette. Et viktig punkt fremover vil være å skille menneskeskapt innhold fra kunstig skapt innhold, og det vil komme flere tiltak som vil påvirke hvordan vi kan bruke disse verktøyene. Uansett er vi ekstremt gira på hvilke muligheter dette vil skape. Det kan nevnes at vi allerede har brukt eller testet kunstig intelligens til å:

  • Lage plugins til WordPress
  • Kode diverse ting til nettsider
  • Skrive tekster til SoMe poster
  • Skrive tekster til blogg-artikler og nettsider
  • Publisert to bøker!!
  • Laget bilder til nettsider
  • Og sikkert mye annet som er glemt…
unc dronekonferanse 01

Drone – her er det mye å hente

Tidligere i vinter skrev vi en artikkel om UNC 2022 – dronemessen i Kristiansand, hvor Daniel tok turen for å bli inspirert mtp hvilke retninger vi kan utforske nærmere med vår lisens på drone. Her fikk vi stiftet flere nye bekjentskap, og fått et innblikk i flere spennende bransjer – alt fra frakting av medisinsk utstyr, til inspeksjon av bygninger, vasking av fasader, til lokalisering av rådyrkalver før traktorene pløyer marka. Alt i alt ser vi en rask vekst med alt innen drone, og bruksområdene og teknologien blir stadig mer fremoverlente og innovative. Drone er definitivt noe vi ønsker å utforske mer i året som kommer, og vi beveger oss kanskje til og med inn i inspeksjons-markedet – hvem vet? ?

LinkedIn – det «nye Facebook»

Husker dere når Facebook var interessant? Når dere faktisk leste hva som ble postet, og folk faktisk postet spennende ting på veggen? Vel, nå har LinkedIn blitt litt som gamle gode Facebook, men for bedrifter. Nettverket har hatt en eksplosiv vekst i år, og blitt «the place to be» for alle fagfolk og mennesker i arbeidslivet. Mye av dette er takk til den organiske rekkevidden innleggene får her, og hvor mye engasjement du får på et innlegg om du gjør det riktig. Her er det mye spennende å surfe videre på i året som kommer, og vi har allerede hatt noen kurs for bedrifter som ønsker å spisse kompetanse og tilstedeværelse her. Vi ser frem til flere slike kurs!

Video, video, video – men nevnte vi video?

Video fortsetter å være noe av det viktigste fokuset for bedrifter i den digitale hemisfæren. Vi ser at samtlige av alle populære apper og sosiale nettverk stadig utvikler sitt video-fokus og tilbud, og det vil nok ikke bli noe mindre fokus i løpet av året. Viktige frontfigurer i teknologi og SoMe sverger helt og holdent til video-innhold, og det som går igjen for å lykkes med dette er som alltid: Innhold av kvalitet, innhold som engasjerer, innhold som underholder, innhold som gir verdi, innhold som er personlig. Vi fokuserer også på video i året som kommer, og har allerede flere spennende prosjekter i gang.

Olaf Tufte InterPadel Bølgen Media
Filming av Olaf tufte i forbindelse med et event hos InterPadel Sarpsborg

Nettsider og digital synlighet

Uansett hvor bredt vi beveger oss utover i markedet, så er fortsatt vår kjernevirksomhet nettsider og digital synlighet. Vi lever av å levere nettsider av god kvalitet, og hjelpe våre kunder bli mer synlige på digitale (og tradisjonelle) flater. Det har vi ikke bare tenkt å fortsette med, men også spisse kompetansen og sørge for at vi alltid er fremme i teten når det kommer til dette området. Dette området utvikler seg i lysets hastighet, og det er derfor viktig å være oppdatert og åpen for trender, regler, teknologi og alt som følger med. Og blander vi dette sammen med alle spennende mulighetene som ligger foran oss i år, så ser vi frem mot et spennende 2023 hvor vi virkelig skal satse! Og vi håper dere blir med oss på reisen videre, så rir vi denne bølgen sammen og kommer ut av 2023 bedre, sterkere, tøffere, mer ydmyke og fornøyde!

Sola Parkettsliperi nettside
Nettside til Sola Parkettsliperi, en av mange lansert i 2022
Daniel Thu - Daglig Leder Bølgen Media
Daniel Thu, Daglig Leder

La året begynne – er dere med?

Vi runder av vårt kanskje lengste innlegg noensinne med å si at vi er veldig motivert for året som kommer (om dere ikke hadde skjønt det til nå…) , og håper å stifte flere nye bekjentskap, jobbe med flere spennende prosjekter, bli utfordret – og få pulsen opp! La det også være sagt at vi tar gjerne imot en utfordring på Padel-banen, så ta gjerne kontakt for en kaffi og en runde Padel. De beste møtene er de hvor vi får svettet litt! Lykke til i 2023 til alle, dette går bra!

Relaterte innlegg

Vil du jobbe med oss?

Send inn en forespørsel

Pin It on Pinterest