fbpx ...

Våre tjenester / Sosiale Medier & Innholdsproduksjon

Sosiale Medier & Innholds­produksjon

Kvalitetsinnhold til sosiale medier som f.eks Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok og Linkedin er blitt veldig viktig for dagens bedriftmarked. Bølgen Media har erfaring, verktøy og gode ressurser for innholdsproduksjon til Sosiale Medier. Bruk tiden til noe annet mens vi tar oss av SoMe arbeidet.

PS: Vi tilbyr kursing og foredrag innen Sosiale Medier!

Trenger du hjelp til innholds­produksjon for Sosiale Medier? Du er ikke alene!

Sosiale Medier som Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, osv har blitt en viktig del av våre liv – både som privatpersoner, men også for bedrifter. Aldri tidligere har det vært enklere å kommunisere med kunder, annonsere mot spesifikke målgrupper, vise frem sitt «ansikt» som merkevare, og engasjere mennesker. Men samtidig som kanalene utvikles og mulighetene utvides – blir det også stadig mer krevende og omfattende å henge med i svingene. Overlat innhold og strategi til et byrå slik at dere kan fokusere tiden og innsatsen på salg og kunder, så får dere frigjort ressurser og kan høste resultatene av byråets erfaringer og verktøy.

Bølgen Media har kompetanse, utstyr, verktøy og erfaring innen innholdsproduksjon og annonsering på Sosiale Medier. La oss hjelpe deg nå dine mål og frigjøre dyrebar tid. 

Sosiale Medier ikoner Bølgen Media
Bølgen Media forgrunn 2 Sosiale Medier

Trenger man egentlig Sosiale Medier, og hvorfor er det viktig?

Det finnes mange grunner til at bedrifter bør være på sosiale medier. For bedrifter har sosiale medier skapt en måte å kommunisere en merkevares identitet til de riktige personene til rett tid. Hvis innholdet ditt skiller seg ut nok til å få dem interessert, kan det generere trafikk, salg og til og med langsiktig lojalitet. I tillegg er mulighetene for annonsering uten sidestykke. Derfor er det å ta i bruk sosiale medier for bedrifter en no-brainer.

I denne artikkelen lister vi ut 10 av våre favoritt-grunner til at din virksomhet bør brette opp ermene og sette i gang med postingen! 

I tillegg har vi også en god artikkel som tar for seg hvordan man tar instagram profilen til nye høyder, med mange gode tips og triks. 

Vil du lære mer, eller gi dine ansatte en god innføring i Sosiale Medier?

Bølgen Media tilbyr kurs, foredrag og opplæring i bruk av Sosiale Medier. Vi har satt sammen en presentasjon som tar for seg teknikker, verktøy, og nyttig informasjon som gjelder på tvers av kanaler – noe som vil gi deg og din bedrift en god og spennende innføring (med praktiske oppgaver) i hvordan dere kan bruke Sosiale Medier best mulig.

Et kurs i Sosiale Medier gir bedriften din et fortrinn i markedet foran andre bedrifter. Det vi ofte ser er at virksomheter flest henger nokså langt bak på teknologien, trender og «best practice» for sosiale medier – og med relativt enkle grep klarer man kjapt å komme seg på beina og få god nytteverdi av den innsatsen man legger inn i arbeidet.

Kurset i SoMe (Sosiale Medier) tar for seg temaer som statistikk/relevante tall fra Norge og internasjonalt, bilde-/filmteknikk, nyttige verktøy for å gjøre arbeidet enklere, praktisk oppgave for å teste ut anbefalt app, konkrete tips for å forbedre digital identitet og presentasjon, trender – og mye annet som vil være nyttig å ta med seg videre. Og ikke minst vil kurset være gøy! 

Ta arbeidet med Sosiale Medier til neste nivå

En vellykket strategi på Sosiale Medier handler om planlegging, gjennomføring, innholdsproduksjon, målretting, evaluering – og mye mer. Det lønner seg oftest å la et byrå hjelpe med alt dette. Vi har tilgang til nyttige ressurser, rapporter, influensere/kjendiser – flere ting som kan hjelpe din bedrift nå nye mål.

Produksjon av innhold til Sosiale Medier bør alltid ha kvalitet i fokus. Både på selve utførelsen, men også med tanke på idéene bak det som skal kommuniseres. Har postene som legges ut noe nytteverdi for publikum? Oppfordrer postene til handling eller engasjement? Har postene en tydelig kobling til netttsider eller annen ønsket trakt for å samle inn leads/potensielle kunder? Eller er det stort sett bare «unyttig spam» som postes? Tenk gjennom innlegg, ha en plan, post regelmessig og hold høy kvalitet.

Bølgen Media har utstyret og kompetansen for å bistå med planlegging og produksjon av innhold til Sosiale Medier.

Annonsering på sosiale medier gir en utrolig god effekt ettersom man kan målrette ned til minste detalje mtp målgrupper og segmenter – både demografisk og geografisk. Vi ser ofte gode resultater på våre kampanjer i Sosiale Medier. I tillegg har man veldig god budsjettkontroll og styrer selv ønsket beløp og varighet, og man kan gjøre tilpasninger underveis. 

For noen kan det å benytte seg av influensere på Sosiale Medier være nyttig for å promotere produkter og tjenester. Ved hjelp av vårt nettverk har vi muligheten til å bistå med å komme i kontakt, samt legge planer og hjelpe til med prosjektledelse for et slikt samarbeid.

For å få best mulig resultat av arbeidet på Sosiale Medier bør man ha fokus på planlegging og rapportering slik at man hele tiden kan evaluere og forbedre arbeidet som gjøres. Dersom noe ikke fungerer, er det viktig å kunne endre plan og fremgangsmåte – samt kunne justere hvor det er riktig å justere for å strategisk jobbe mot de sattte målene.

Vi har tilrettelagte rapporter og prosedyrer som gjør at det er enklere å holde oversikt på arbeidet som gjøres og de resultatene man oppnår. 

Riktig format er viktig

Skal jeg bruke liggende eller stående bilde? Skal bildet være kvadratisk eller avlangt? Er bilde eller film best? Valgene kan være overveldende. 

Bølgen Media InterPadel Post SoMe
Bølgen Media InterPadel Post SoMe liten

En stor grunn til at posting, innholdsproduksjon og annonsering på Sosiale Medier er tidkrevende arbeid, er fordi at man ofte må ta høyde for at man må produsere de forskjellige postene i forskjellige formater/størrelser slik at det vises riktig på alle skjermer og plasseringer. Det betyr at man må tilpasse design og oppsett basert på dette, og lage design som passer til alle disse størrelsene.

Heldigvis har vi verktøy og programmer som hjelper oss å spare tid på produksjonen, men det vil allikevel ofte bli en del arbeid med innholdsproduksjon. Det er mange som ikke skjønner dette, og tenker at «det er jo bare å poste et bilde» – men det er altså ikke like rett frem nå lenger som det var i den tidligere alderen til Sosiale Medier. Kunder kan derfor bli overrasket av estimerte priser og hvor mye arbeid som kreves, fordi det er mer avansert enn de kanskje husker at det var tidligere.

Vil du jobbe med oss?

Send inn en forespørsel

Pin It on Pinterest