epost
aloha@blgn.no
telefon
46 74 71 42
adresse
Forus Atrium
Vassbotnen 15,
4313 Sandnes
Bølgen Media ble opprettet tidlig året 2015 som et NUF (norsk utenlandsk foretak) og har vært i drift og gradvis vekst siden. Det startet som en «hobbybedrift» med to venner (tidligere deleier Ted Jonassen), men har utviklet seg til å bli et allsidig reklamebyrå med kunder innenfor alle mulige bransjer – og med flere forskjellige ambisjonsnivå og budsjett. I januar 2021 ble Bølgen kjøpt opp av Bjørn Maaseide/Maaseide Promotions, og ble samtidig omgjort fra et NUF til AS, noe som ble starten på et thelt nyttt kapittel for selskapet.
Daglig leder Daniel Thu har utdanning innen Markedsføring, med fullført «Bachelor of Science in Advertising & Public Relations» fra Hawaii Pacific University. Tidligere har han opparbeidet seg erfaring innen markedsføring og digital synlighet hos bedrifter som Star Event Marketing (Hawaii) og Megabite AS.
Visjonen til selskapet er å bli et av de ledende reklamebyråene i Stavanger/Sandnes regionen, med fokus på digital markedsføring og synlighet på nett, og målet er å vokse til flere ansatte innen kort tid.
Du finner oss også på Byråguiden.no
Informasjonen som legges inn i skjema blir brukt for å komme i kontakt med deg, og vil ikke bli brukt i forbindelse med markedsføring eller gitt videre til noen tredjeparter. Informasjonen lagres internt på nettside, og i vår e-post klient på ubestemt tid. Ta kontakt om du ønsker informasjonen slettet, eller les mer om personvern og cookies her.
Bølgen-Teamet
Møt menneskene bak selskapet
Daniel Thu
Daglig Leder / Eier / Rådgiver
Daniel startet Bølgen Media i 2015 etter endt utdanning ved Hawaii Pacific University, og har erfaring fra reklame-bransjen fra byråer både i Hawaii og i Norge. Spesialiteter inkluderer nettsider/SEO, SoMe, film og diverse annet.
Tlf: 46 74 71 42
E-post: daniel@blgn.no
André Hauge
Medierådgiver / Selger
André har mange års erfaring fra flere byrå i bransjen, og er en kunnskapsrik rådgiver som er veldig dyktig til å sette seg inn i kundens behov, og forstå på grunnleggende og kreativt nivå hva kunden trenger for å nå sine mål.
Tlf: 93 61 12 96
E-post: andre@blgn.no
Astrid Lund
Creative Manager
Astrid er en kreativ sjel med bred erfaring innen kreative strategier, sosiale medier og grafisk design. Hun er født og oppvokst i Stockholm og kombinerer sin estetiske sans med et nysgjerrig tankesett, der det visuelle alltid står i sentrum av hennes arbeid. Hennes fokus er å skape unike, visuelt engasjerende løsninger som både inspirerer og fanger oppmerksomhet.
E-post: astrid@blgn.no
Silje Reinertsen
Grafisk Designer (Praksis)
Silje gjennomfører sin grad i Grafisk Design på Noroff i Stavanger og er på praksisplass hos oss e dag i uken. I tillegg jobber hun som sommervikar gjennom sommeren.
E-post: silje@blgn.no
Bjørn Maaseide
Eier / Styreleder
Bjørn Maaseide er kjent for folk flest som både en merittert idrettsutøver, og en av norges store investorer og forretningsmenn. Bjørn har et utrolig stort nettverk, og mye kunnskap innen forretningsutvikling.
Spørsmål vi ofte får…
Kanskje disse svarene hjelper?
Jeg trenger en nettside, hvor begynner jeg?
Å lage en nettside trenger ikke være vanskelig eller skummelt, selv om det ofte føles litt sånn. Det finnes i dag titalls verktøy for å hjelpe deg å komme raskt i gang med en fin nettside, og noen av dem er t.o.m «gratis». Vi har derimot våre klare anbefalinger, men man møter mye forksjellige meninger der ute.
Først og fremst må man ha et domene – det finnes hundrevis av tilbydere her. Vi anbefaler Domeneshop, Pro ISP eller Fastname f.eks. som alle har oversiktlige admin-paneler og grensesnitt, samt greie priser.
Til å lage selve nettsiden har du flere forskjellige muligheter, f.eks «gratisløsninger» som Wix, webflow, squarespace, wordpress osv – eller betalte løsninger av type som drupal, episerver, magento, joomla og mange fler.
Vår anbefaling er stort sett WordPress, som vi opplever har mest muligheter innenfor de fleste budsjetter.
Det er en jungel der ute, så ta gjerne kontakt for å diskutere muligheter.
Hva er den beste CMS løsningen for nettside?
Det korte svaret: ingen…
Det lengre svaret: Det finnes ingen «beste» løsning for alle typer nettsider. Det varierer veldig med prosjektet. Det vi har sett er at stort sett dekker WordPress de aller fleste behov, og det er også dette som er enklest å lære seg for sluttbrukere, samt at det er enkelt å utvide funksjonalitet ved senere behov. WordPress er det systemet vi oftest benytter, og anbefaler. Det finnes selvsagt unntak, men skal man høre på tallene, så er WordPress det mest brukte CMS systemet ute i verden i dag – og da kan man med sikkerhet si at det er enkelt å få hjelp om det trengs, samt at dette er en løsning som er kommet for å bli.
Jeg kan jo bare lage nettsiden gratis selv?
Det er helt sant – det finnes flere gratisløsninger der ute hvor du selv kan lage nettsidene dine. Deriblant Wix, Blogger, Squarespace, m.f.. Grunnen til at vi kanskje ikke anbefaler dette er fordi det vil stort sett alltid vil dukke opp utfordringer hvor disse «gratis metodene» ikke gir ønsket resultat – og da koster det fort mye tid og penger å fikse eller endre. I tillegg tar det ofte veldig lang tid å lage nettside selv, så man sparer kanskje ikke så mye på det i det store bildet uansett.
Det er også verdt å merke at alle disse «gratis løsningene» har mange begrensninger, da f.eks at man får reklame på sidene eller at man må betale for å bruke eget domenenavn. En wordpress nettside er også i utgangspunktet gratis, men her er det en jungel av forskjellige «temaer» og «plugins» som gjør det veldig tidkrevende for en «fersking» å finne frem til riktig løsning.
Vi har bred erfaring med WordPress, og bruker stort sett kun nøye utvalgte temaer og utvidelser som vi har testet grundig tidligere.
Hva er Google Ads, og trenger jeg det?
Google Ads er et flott verktøy fra Google som hjelper deg å få synlighet på første side av søkeresultatene, i form av en annonse. Du har sikkert sett at når du søker på Google så dukker det opp noen resultater på topp bemerket med «Ad». Disse annonsene belastes virksomheten når noen klikker på annonsen – og det er derfor en veldig gunstig måte å markedsføre seg på om det blir gjort riktig. Alt etter konkurransen på søkeordet, bestemmes pris per klikk på flere grunnlag – og er man heldig kan man få svært billig eksponering og kost per klikk.
Kontakt oss for mer informasjon om Google Ads (tidligere AdWords) og hvordan dette kan hjelpe din bedrift få mer konverteringer og trafikk.
Hva betyr egentlig SEO?
SEO står for Search Engine Optimization – eller «søkemotor optimalisering» på godt norsk. Å rangere høyt i organiske Google søk (gratis søk) er veldig viktig for virksomheter som ønsker relevant trafikk på nettsidene sine. Med våre verktøy kan vi hjelpe deg å klatre høyere i søk, samt lære deg hvordan du selv kan påvirke resultatet enkelt.
Trenger jeg egentlig en responsiv nettside?
Alt er relativt, men det enkle svaret er et åpenbart JA! Responsive nettsider tilpasser seg alle typer skjermstørrelser. Og nå som Google har begynt med det som heter «mobile first» betyr det at nettsider som fungerer bra på mobil får høyere prioritet i søk.
Hvor mye koster en logo?
Pris på logo varierer etter prosjektet – hvilke ambisjoner, ønsker, og budsjett har du? Å lage en logo kan være gjort på en time og to, dersom du har veldig lite formening og ønsker om en sterk merkevare. Har du derimot litt større ambisjoner, og ønsker at logoen din skal være unik, gjenspeile virksomheten, definere en sterk merkevare – da kreves det tid og arbeid for å få dette til.
Vi sier ofte at en helt enkel startpakke på logoer ligger på priser fra ca 10 000,- eks mva, noe som da dekker «minstekravene» for å lage en logo. Alt under dette blir mer klipp og lim, og man får sjelden et bra resultat. Kontakt oss for en prat rundt det å produsere en logo.
Hvor mye koster en nettside?
Pris på nettside varierer ekstremt mye i pris. Her spiller flere elementer inn i prissettingen:
- Hvilke funksjonaliteter trengs?
- Hvor mye innhold skal den inneholde?
- Skal vi hjelpe med innhold?
- Skal vi ta bilder eller lage film?
- Skal det være nettbutikk?
- Skal den designes fra bunn, eller skal vi bruke mal?
- Skal den integreres med systemer (f.eks epost, sosiale medier)?
- Skal vi i tillegg lage logoer, fargepalletter osv?
- Hva er tidsfristen?
- Hvor mye opplæring trenger dere?
Dette er bare noen av spørsmålene vi ofte trenger svar på for å kunne sette en endelig pris.
I utgangspunktet starter alle våre nettsider på en grunnpris som er 14900,- eks mva + 495,-/måneden for hosting og vedlikehold.
Dette er vår pris, og man får mange forskjellige priser fra forskjellige aktører i markedet. Man kan også lage gratis nettsider selv om man ønsker dette – men det resulterer ofte i at man bruker mer tid på nettsiden, og til slutt ender med å betale i dyre dommer for å folk til å fikse eller endre ting senere. Det er bedre å gjøre det skikkelig med en gang, med noen som vet hva de holder på med. Kontakt oss for å ta en prat angående nettside og hvordan vi kan hjelpe.
Hvor mye koster en god kampanje på sosiale medier?
En god kampanje på sosiale medier koster ofte like mye tid som det koster penger. Å sette en knapp på hva en god kampanje koster, er veldig vanskelig ettersom det er mange ting som spiller inn. Engasjement, relevans og kvalitet er viktige stikkord her – innholdet må være av den sort at kunder får en verdi av det.
Fordelen med kampanjer på sosiale medier kontra tradisjonelle medier som TV og Aviser er at man styrer eget budsjett helt selv, og man kan spesifisere ganske nøyaktig hvem som skal se reklamen – og ikke minst, man har veldig gode analyse og statistikk-verktøy for å måle resultater! Det er ofte mer enn man kan si om andre tradisjonelle medier.
Vi hjelper gjerne med avtaler for produksjon av innhold til sosiale medier, og med å sette opp engasjerende og fungerende kampanjer som hjelper deg å nå dine mål. Kontakt oss for mer info.
Nettsiden min er ikke sikker, bør den være?
Selv om du ikke har nettbutikk eller samler inn sensitiv informasjon bør nettsiden din fortsatt være sikker. SSL sertifikater gir brukerne dine en trygghet, samt at de ofte også gir andre fordeler mtp ytelse av nettsiden. Nok en gang, Google har sørget for at sikre nettsider prioriteres over usikre nettsider i søk, og man kan risikere å blokke besøkende fra nettsiden dersom man ikke har SSL sertifikat.
Jeg har en nettside, blir jeg berørt av GDPR?
Ja, etter de nye retningslinjene trådte i kraft 20. juli 2018 er alle som drifter nettsider med publikum innenfor Europa pliktet til å følge disse – uansett hvor liten nettsiden din måtte være. Det inkluderer ting som å ha en personvern/cookies informasjonsside, anonymisert tracking, mulighet til å deaktivere script fra tredjeparts cookies osv..
Kontakt oss med spørsmål om GDPR og hva du kan gjøre for din bedrift.
Hvorfor er video så bra å bruke på nett/nettsider?
Dersom et bilde sier mer enn 1000 ord, kan vi bare spekulere i hvor mye video sier. Video er et fantastisk virkemiddel på nett fordi det hjelper å holde brukere på nettsiden din i en lengre periode. Hvorfor er det viktig? Fordi brukere setter pris på godt innhold, og fordi det viser Google at nettsiden din inneholder innhold som får brukere til å oppholde seg på nettsiden lengre – noe som hjelper betraktelig på å komme høyere oppe på søkeresultatet i Google. I tillegg har video nærmest blitt en standard nå som smarttelefoner blir stadig smartere, og terskelen for å produsere video stadig er lavere. I tillegg kommer de fleste mobilabonnement i dag med nok data til at bruk av video ikke ødelegger lastetid eller spiser opp data.
Kontakt oss for mer informasjon om bruk av video, eller for tidligere eksempler.
Våre Tjenester
Webdesign, nettsider & nettbutikker
Flott design, enkelt å administrere
SEO & Digital synlighet
Få bedre synlighet på nett
Konsept & idéutvikling
Alt begynner med en idé
Film & foto
Fortell med bilder & film
Lisensiert Droneoperatør
Skap innhold fra andre perspektiv
Andre fagfelt & tjenester
Reklame-verden vokser kontinuerlig, og omfatter til stadighet nye fagfelt. Vi oppdaterer oss på det nyeste, og har fagkompetanse og erfaring på de aller fleste områder som kreves i dagens marked.
“Our jobs as marketers are to understand how the customer wants to buy and help them to do so.”
– Bryan Eisenberg,
Internationally recognized authority & pioneer in online marketing