fbpx

Vi har fått en Bjørn på laget!

Året skulle få en uventet ending da nummeret til selveste Bjørn Maaseide plutselig pulserte på telefonen en dag på senhøsten i Oktober 2020. “Er du interessert i å komme på et møte angående et mulig samarbeid?” lurte Bjørn på. “Selvsagt,” takket jeg, “når skal jeg komme bort?”. Det skulle bli begynnelsen på et spennende nytt kapittel for Bølgen Media.

Bjorn Maaseide og Daniel Thu Bolgen Media
De to nye eierne av Bølgen Media AS – Daniel Thu til venstre (og to hoder lavere), Bjørn Maaseide til Høyre. Bjørn Maaseide kan vise til flere prestasjoner både som idrettsutøver og forretningsmann.

Selv om Bølgen Media har vært operative siden starten av 2015, og vi har hatt en nokså grei økning både i kunder og kompetanse, så har det allikevel alltid vært på grensen til en hobby-virksomhet. Mer riktig blir kanskje å kalle virksomheten for en “hub” av kreative og ressurssterke mennesker som har kommet sammen for å jobbe på diverse prosjekter – og Bølgen Media har derfor de siste årene hverken hatt fast adresse eller faste ansatte. Det har vært en modell som har fungert greit i en tid med lite fokus på vekst, og vi har klart å pleie våre eksisterende kundeforhold bra. Nå i 2021 blir hverdagen annerledes – fokus er satt på høygir, kontorer er innredet, og veksten har fått en oppover kurve på lik linje med smittetallene for Covid-19. Det hjelper med litt drahjelp av en Bjørn.

Bjørn Maaseide kjøper seg inn

På møtet i oktober kommer det frem at Bjørn Maaseide ønsker å ha in-house kompetanse for en del av sine prosjekter, og samtidig ønsker å bygge opp et moderne og faglig sterkt reklamebyrå for Stavanger/Sandnes regionen med mål om nasjonal og internasjonal vekst. Via tidligere arbeid vi har gjort for et av selskapene han er involvert i så han muligheten for et godt samarbeid med oss. Og da var det gjort – etter litt flere møter, og litt tilrettelegging, så synes vi dette hørtes så spennende ut at vi ikke kunne la muligheten gå fra oss. Det betyr at tidligere eier av Bølgen Media, Daniel Thu, nå kan kalle seg fersk businesspartner med Bjørn Maaseide – eller Maaseide Promotion, som nå er delvis eier av det “nye” Bølgen Media AS.

Bjørn Maaseide er ingen ukjent personlighet blant det norske folk, og kan vise til flere prestasjoner både som idrettsutøver og forretningsmann. Maaseide er mest kjent fra sandvolley, hvor han var partner til Jan Kvalheim gjennom flere suksessrike sesonger på slutten av 90-tallet. Maaseide/Kvalheim tok EM-gull i 1994, EM-sølv i 1993, 1997 og 1998, EM-bronse i 1999. De vant også verdensserien i 1994/1995. Han spilte også i flere år etter dette, da sammen medIvar Horrem i flere mesterskap. I tillegg var Bjørn Maaseide en av pådriverne til å få verdenscuppen i sandvolley til Stavanger, som byen arrangerte flere sesonger.

I tillegg til karrieren som sandvolley-proff har han hatt fokus på business og investering, og har vært aktivt med i hele livsløpet fra da Sports Club var treningsstudio alle i nabolaget skulle trene på til fusjonen med Elixia og senere fusjonen med Sats (som det heter i dag). Sats finner man nå i hele landet, og også flere andre plasser i verden. Maaseide eier også, gjennom Maaseide Promotion, selskap som Kraft Finans og Kraft Bank, med fler – og nå også da Bølgen Media. Les forøvrig mer om Maaseide på hans wiki-side.

Flere spennende samarbeid og prosjekter

Med Bjørn på laget har vi også satt i gang flere spennende prosjekter og etablert nye samarbeid. Noe av det som allerede er godt i gang er komplett markedføring og merkevarebygging for den nye virksomheten InterPadel. Padel er sporten som har tatt verden med storm, og som nå er på full fart til å erobre Norge også. InterPadel har som målsetning om å bli Norges ledende Padel kjede innen kort tid. I tillegg har vi etablert avtaler med flere andre av selskapene under Maaseide Promotion, deriblant Trim Towers (nye nettsider nettop levert), Vital Hudklinikk og Kraft Bank. Vi er i tillegg i samtaler med flere andre – så dette blir uten tvil et spennende år.

Bølgen Media fra NUF til AS

Frem til Januar 2021 har Bølgen Media vært et NUF selskap. Hva er det, tenker du kanskje da, og det er godt forståelig. Det finnes ikke mange NUF-selskap igjen i Norge i dag. Dette var en selskapsform som hadde sin “storhetstid” før AS senket sine krav om aksjekapital på 100 000,-. NUF står for Norskregistrert Utenlandsk Foretak, og var i sin tid en mulighet til å opprette et selskap med samme rettigheter og fordeler som et AS uten å ha aksjekapitalen. Uten å gå for mye i detalj på hva et NUF er (klikk på linken om du er nysgjerrig) – så er det ikke lenger veldig vanlig å opprette NUF i Norge i dag uten spesifikke årsaker.

Februar 01.02.2021 ble derfor “det nye Bølgen” opprettet – Bølgen Media AS. Og med det starter et helt nytt kapittel for Bølgen Media. Vi gleder oss til fortsettelsen, og ønsker Bjørn Maaseide hjertelig velkommen som partner i selskapet.

Legg gjerne igjen en kommentar!

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Daniel Thu på bår

Kontakt oss

Har du spørsmål om markedsføring, digital synlighet, videoproduksjon – eller hva som helst annet – ta gjerne kontakt med oss for en prat.

Tel: 46747142
E-post: aloha@blgn.no

Relaterte innlegg

ORM – Ivareta ditt digitale omdømme

ORM – Ivareta ditt digitale omdømme

ORM - Online Reputation Management, eller Digital Omdømme Kontroll på norsk, handler om hvordan din bedrift fremstår på internett når noen søker etter den. Mange virksomheter opplever å få negative omtaler i medier og forum som i noen tilfeller kan oversvømme...

10 YouTube kanaler å følge med på for designere og kreatører

10 YouTube kanaler å følge med på for designere og kreatører

YouTube er ikke bare for videoer av katter og reactions; det er også en skattekiste av designtips, kunnskap, brukerveiledninger, karriereråd og kreativ inspirasjon. Enten du er en erfaren designer eller såvidt har dyppet tærne i din kreative karriere - på YouTube er...

Hva er et “brand” og hvordan bygger man egentlig en merkevare?

Hva er et “brand” og hvordan bygger man egentlig en merkevare?

Et brand, en merkevare, eller en identitet - kjært barn har mange navn - er viktig for enhver bedrift fordi det gir bedriften en personlighet og en stemme som målgruppen kan kjenne igjen. Veldig mange velger dessverre å kutte kost på dette området og bruker ikke...

Pin It on Pinterest

Share This