Norges første med revolusjonerende nytt kamera DJI Ronin 4D fra DJI?

Det er ikke verst å kunne si at vi var (sannsynligvis) de første i Norge som mottok det nyeste innen kamerafronten som sies å kunne revolusjonere kamera-industrien. Kameraet er av typen DJI RONIN 4D, og er produsert av DJI, som er mest kjente for sine droner. Nå har de beveget seg inn i kamera-markedet, med et system som gir en «alt-i-ett» løsning som lenge har vært etterlengtet; Unik stabilisator, Lidar fokus, innebygget monitor, 6K filming, smarte håndtak – og mye mer. Vi gleder oss til å lage filmer fremover!

Vi har lenge gledet oss til å få inn dette kameraet, fra det begynte å sirkulere rykter om et slikt kamera – til det plutselig dukket opp masse reviews på Youtube i slutten av 2021. Kameraet har en del finurlige løsninger som er perfekte for oss som stort sett lager filmer av små/mellomstor skala, da det er en slags «pakkeløsning» med mye av det man trenger på en standard shoot, i stedet for å måtte skru ting sammen og bruke unødvendig mye tid på ekstrautstyr osv. Vi var solgt!

Kamera skulle lanseres i midten av desember, i tide til å få testet det ut i romjulen, men skuffelsen var stor da det plutselig ble utsatt først en gang, og så en gang til – før det til slutt var snakk om at kameraet skulle lanseres i utgangen av februar. I tillegg var det visstnok en del personer på venteliste for å få kamera, så vi var ikke sikre på om vi ville få det i første omgang i det hele tatt.

fc986916747b2fe4c556a4fd6b9c38aa
Bilde fra dji.com

Endelig lansert

Den 14 februar skulle kameraet i teorien være lansert og klart til å shippes ut til forbrukere, men etter at jeg tok en telefon til leverandøren viste det seg at de ikke hadde fått inn kameraene. De var også usikre på når kameraene ville være på plass, men de visste at de var på vei. Jeg tok derfor direkte kontakt med DJI Oslo for å høre med dem om de kanskje hadde fått inn noen. Utrolig nok hadde de samme dag fått inn et eksemplar som var tiltenkt demo-bruk. Jeg forhørte meg om vi kunne kjøpe kameraet av dem, og etter en liten stund var kameraet på vei til oss i posten. En dag og to senere var Bølgen Media derfor eiere av Norges (kanskje) første DJI Ronin 4D!

Manglet fortsatt deler

Selv om det var utrolig morsomt å få kameraet på plass, og få leke seg med de mange spennende funksjonene, så manglet vi dessverre fortsatt noen deler for å kunne ta det skikkelig i bruk. Vi fikk derfor ikke brukt kameraet på produksjoner med en gang, men har ihvertfall rukket å teste det ut og blitt bedre kjent med det. Nå, når alle delene er på plass, ser vi frem til å kunne ta det i bruk på våre produksjoner fremover – noe som vil øke kvaliteten på våre leveranser, og gi oss mer trygghet på de produktene vi produserer og leverer fra oss.

Et kamera for alle formål

Det som gjør dette kameraet så spennende er en blanding av flere ting, men noen av favorittene er:

  • Innebygget 4-axis stabilisering
  • LIDAR-fokus
  • Trådløs ekstern monitor
  • Full-format kamera
  • Solid byggkvalitet av fiber og aluminium
  • Nytenkende kontroll/grip for kamera og funksjon
  • Mulighet for 6K video
  • Opptak opptil 120fps

Vil du lese mer om kameraet DJI Ronin 4D og hvorfor det er så unikt? Sjekk ut DJI sine sider her.

Trenger dere hjelp til filmproduksjon, eller ønsker dere å låne kameraet? Ta kontakt med oss!

Relaterte innlegg

Flere kjøp rett fra Instagram? Øk salget med Instagram Shop og produktmerking!

Flere kjøp rett fra Instagram? Øk salget med Instagram Shop og produktmerking!

De fleste av oss har scrollet gjennom Instagram, sett noe fristende – og umiddelbart tenkt «hvor får jeg tak i det der?» Og akkurat der ligger nøkkelen. For når du gjør det enkelt for folk å handle rett fra innholdet ditt, senker du terskelen for impulskjøp og øker sjansen for at folk trykker seg helt fram til betal nå.

Sosiale medier – fra en konstant stein i skoen, til vekst og økt synlighet

Sosiale medier – fra en konstant stein i skoen, til vekst og økt synlighet

Å jobbe med sosiale medier kan være utrolig frustrerende og tidkrevende når man er usikker på hva man holder på med. Som bedriftseier og markedsansvarlig vet man at digital markedsføring er viktig, men hva hjelper det, når SoMe er like uforutsigbart som havet på en stormfull dag? Det er heller ikke hjelpsomt at plattformene er i kontinuerlig endring, og at det som fungerte forrige uke ikke nødvendigvis fungerer i dag.. 

Klar for å komme i gang?

Ta kontakt

Pin It on Pinterest