ANTI-kvelden – en god oppladning
Før vi tok turen til ANTI, brukte vi kvelden i forkant på å fylle tankene med kunst og kultur – og kanskje en ørliten dose “kreativ jus”. Hverken Daniel eller André hadde sett skrik-maleriet så da var det jo en selvfølge å få litt inspirasjon av selve eliten – så først på agendaen sto en svipptur innom Munch museet før vi reflekterte over et glass med nydelig utsikt over Operahuset. For et imponerende byggverk Munch-museet er!
Da kvelden senket seg over Oslo, bar det videre til SALT – hvor vi lo, krøp litt i oss selv (cringe er jo en del av opplevelsen), og nøt et overraskende bra gratis stand-up show. Latteren satt løst, og det ble en perfekt avslutning på kvelden før vi, tro mot tradisjonen, fant veien til en irsk pub. For litt god stemning, høylytte gitarer og akkurat passe mengde skråling er tross alt det som skal til for å sette stemningen før en dag med inspirasjon og faglig påfyll.








ANTI-besøket – inspirasjon fra de beste
Dagen etter, 9. oktober, ventet høydepunktet: et møte og lunsj med Kenneth Pedersen, grunnlegger av ANTI, og Kristin Grimstad, daglig leder – i deres luftige og kreative kontorlokaler i Sofienberggata 17.
Kenneth tok imot oss med en ro og trygghet som bare kommer med erfaring. I over to timer delte han raust av sin kunnskap, sin måte å tenke merkevare på, og ikke minst sin lidenskap for faget. Her fikk vi et nært innblikk i hvordan ANTI jobber – fra idéfase til ferdig konsept – og hvordan de klarer å forene strategi, identitet og uttrykk til helhetlige og minneverdige merkevarer.
De viste oss eksempler fra tidligere prosjekter og presentasjoner, og tok oss gjennom metodikken bak hvordan de bygger sterke konsepter og unike uttrykk, og delte nyttige tips og verktøy for å tenke større. Det handlet ikke bare om design, men om å forstå mennesker, og å bruke denne forståelsen til å skape kommunikasjon som virkelig treffer.
ANTI er kjent for å være et av Norges fremste reklamebyråer – med kunder nasjonalt og internasjonalt. De står bak flere ikoniske kampanjer og visuelle bangers, og har til og med hatt æren av å intervjue H.M. Dronning Sonja i sitt egenproduserte magasin, A New Type of Imprint. Ingen lettvektere, med andre ord.





ANTI-refleksjoner – gnisten ble tent
Da vi satte oss på flyet hjem til Stavanger, var vi fulle av ideer, tanker og kreative impulser. Vi hadde notert, diskutert og latt oss inspirere – men kanskje det viktigste vi tok med oss hjem var følelsen.
Følelsen av å være en del av et fagmiljø som stadig utvikler seg.
Følelsen av å lære av de beste – og å få bekreftet at vi selv er på en god vei.
Når man møter folk som brenner for det de gjør, som deler raust og genuint av sin kunnskap og erfaring – da smitter det.
Og det gjorde det.
Tusen takk til Kenneth, Kristin og hele ANTI-gjengen for at dere tok imot oss med åpne armer, ærlighet og entusiasme.
Vi tar med oss mye av det vi lærte videre i hvordan vi tenker, jobber og skaper fremover.
Plutselig møtes vi igjen – kanskje i en pitch. 🌊✨