Jon Aaslestad er navnet, og har du hatt noe med reklamebransjen å gjøre de siste tiårene, er det fullt mulig at du har hatt med Jon å gjøre. Med en CV som går helt tilbake til det nydelige 90-tallet, har han vært å finne i byråer som Melvær & Lien, Drivkraft, Blest, Reklamepartner, Garp City – og flere andre. Jon har altså etterhvert opparbeidet seg lang erfaring som grafisk designer, både i Bergen og Stavanger, og beskriver seg selv som en medfødt nysgjerrigper, og alltid sulten på ny kunnskap.
Ansvarsområdet til Jon vil i all hovedsak være rundt det visuelle og det kreative. Han vil jobbe en del med nettsider og generelt holde i en del grafisk for våre eksisterende, og nye kunder. I tillegg har han fått det ærefulle oppdraget å fornye Bølgen Media merkevaren. Vi gjør oss dermed klar til å lansere Bølgen 2.0 – eller «The second wave» som vi også kaller det.
Jeg er lidenskapelig opptatt av samspillet design / kommunikasjon, og om hva som skal til for at kundens budskap skal bli lagt merke til. Det å få oppleve gleden til en fornøyd kunde etter en jobb er levert varmer et designerhjerte.
Send meg gjerne en e-post på jon@blgn.no
Eller så på tråden på 93 43 97 29
En ringrev i bransjen med mye erfaring
Jon har utdanning innen visuell kommunikasjon fra Forus Videregående skole, i tillegg til ulike kurs innen design og kommunikasjon på forskjellige medier.
Det å trekke fram en spesiell jobb han er stolt av er ingen enkel sak, i følge Jon, ettersom han har deltatt i utallige spennende prosjekter gjennom karrieren. Et høydepunkt som skiller seg ut, derimot, var å utvikle og designe nettsiden til NorDan. Og tro det eller ei – før nordan.no (tror de er Skandinavias største produsent av vinduer og dører) hadde han ingen kunnskap om utvikling og produksjon av nettsider! Siden den gang har han perfeksjonert kunsten, og jobbet med flere titalls nettsider og kunder innen den digitale sfære.
Noen tilfeldige eksempler på nettsider han trekker frem er:
Jon beskriver seg som en person som liker å oppholde seg utenfor komfortsonen, og det er nok derfor han liker seg best når det går (litt for) fort på sykkel i skogen eller off piste på ski. Og det er kanskje det som gjør at han trives så godt i denne bransjen – det å stadig være i bevegelse, i utvikling og på vei til noe nytt.
Vi ser frem til å jobbe sammen med Jon, og er sikre på at han vil bistå med mye positivt for byrået i tiden som kommer. Velkommen til våre tropiske kontorer!