fbpx

Gjør prosessen enklere

Google ADs – planner

17%

Intro

Google Ads bestilling


Google Ads er kanskje den mest effektive markedsførings-kanalen der ute i dag, og har muligheter som ingen andre kanaler har. Du styrer eget budsjett, bestemmer ditt eget publikum ned til minste detalj, og du betaler aldri mer enn du må. Gå gjennom planneren for å gi oss et utgangspunkt til å sette opp Google Ads for deg.

Google Ads kontoen må settes opp med betalingsmetode. Bølgen Media setter opp konto klar for innfylling av betalingsinformasjon, eller du kan fylle inn informasjon i dette skjemaet slik at vi kan sette det opp for deg. Bølgen Media kobler sammen Google Analytics med Google Ads konto så sant riktig informasjon blir oppgitt av kunde.

Info om kunde

Google konto

Informasjon om Google konto

For å ha Google Ads må man ha en Google konto - det vil si en Google e-post adresse. Vennligst skriv inn detaljene nedenfor slik at vi kan få koblet kontoen til Google Ads kontoen som eier. Dersom dere ikke har en Google konto, opprett en nå eller huk av for at vi skal opprette en for dere.

Informasjon om Google ADs konto

Dersom dere allerede har en Google Ads konto, kan dere legge oss til som Manager for denne. Inviter ID nummer 252-982-0362 som Manager via Google Ads kontrollpanel, eller eventuelt inviter bolgenmedia.ads@gmail.com som admin bruker. Gi evt beskjed dersom dere trenger hjelp til dette. 

ID nummer finner dere oppe i venstre hjørne i Google Ads kontrollpanel.

Priser og budsjett

Informasjon om pris for oppsett

Pris for oppsett av Google Ads konto er minimum 5000,-, noe som inkluderer omtrentlig 2 kampanjer/fokusområder, 2 annonsegrupper i hver + responsiv annonse i hver gruppe. Det inkluderer også det administrative arbeidet som kreves ifm. oppsett av kontoen, sammenkoblinger av Google kontoer, opprettelse av rapportering i gjeldende verktøy, og diverse annet som følger med.I tillegg faktureres minimum en time arbeid i måneden for gjennomgang av kontoen, sammen med utsending av månedlig oversikt med kommentarer og forslag til tiltak. Dersom vi ser for oss at det trengs mer enn en time, vil dette bli gitt beskjed om. Inkludert i opprinnelig time er mindre justeringer av søkeord og annonser. Alle større oppgaver som å lage nye kampanjer, annonser, justeringer på landingssider og annet arbeid gjelder som ekstra arbeid.Deres budsjett for annonsering kommer utenom disse prisene nevnt ovenfor. 

Dersom dere har ønsker om at vi skal bruke X antall timer per måned. Vi bruker uansett 1 time per måned på admin og kontroll av konto.

Informasjon om budsjett

Med Google Ads velger kunden et dagsbudsjett for hver enkelt kampanje/fokusområde ut fra sine annonseringsmål og hvor mye kunden er villig til å bruke per dag. Dette varierer fra kunde til kunde, hvor stor kampanje og hvor mye en er villig til å betale for et klikk. Du kan når som helst endre budsjettet. Dagsbudsjettet bestemmes av kunden, og vi legger det inn for deg. Dette beløpet trekkes fra kundens betalingskort direkte av Google. Kvitteringer sendes til kundens google konto, samt kan finnes inne på Google Ads kontoen.Dersom du er usikker på hva du ønsker i dagsbudsjett, kan du skrive "usikker" i feltet under.

Anbefalt er minimum 100,- per dag. For å regne ut månedspris kan du gange dette beløpet med 30 dager.

Betalingskort

Dersom du ønsker at vi skal legge inn betalingsinformasjon på kontoen for deg kan du fylle inn feltene under.

Detaljert info annonsering

Info om kampanjen

Vennligst fyll inn informasjon så godt som mulig vedrørende deres ønsker/mål ifm annonseringen på Google.

Søkeord og negative søkeord

Skriv inn viktige søkeord for kampanjen, hva vil dere være synlige på?

Eventuelle ord dere absolutt ikke vil være synlige på. F.eks konkurrenter eller andre sensitive tema.

Mål og ønsker med annonseringen

Eksempler på annonser

Informasjon om annonsering

Dersom du allerede vet hva du ønsker å annonsere, og hva du vil at annonsene skal si, kan du gjerne fylle inn her så vi har et utgangspunkt.Overskrift en, to og tre blir vist på samme linje og blir delt med en bindestrek. Maks 30 tegn per overskrift. Maks tegn på annonsetekst er 90 tegn. Endelig URL er landingssiden du ønsker at kunden skal havne på når de klikker annonsen (eks www.firmanavn.com/tjenester). Bruk gjerne våre arbeidsskjemaer for å kartlegge annonsene, samt lage en oversikt over hvordan man rangeres på søkeord per i dag.Dersom du ikke ønsker å fylle inn dette kan du scrolle helt ned og sende inn skjemaet.Husk også at søkeord skal være unike per annonse, slik at ingen annonser kommer i konflikt med hverandre. Optimalt antall søkeord per annonse anbefales å være mellom rundt 10 søkeord. "Søkeord" kan være både "ett/to ord", eller "en setning".

Annonse eksempel 1

Overskrifter har en limit på 30 tegn. Beskrivelse har en limit på 90 tegn.

Annonse eksempel 2

Overskrifter har en limit på 30 tegn. Beskrivelse har en limit på 90 tegn.

Annonse eksempel 3

Overskrifter har en limit på 30 tegn. Beskrivelse har en limit på 90 tegn.

Annonse eksempel 4

Overskrifter har en limit på 30 tegn. Beskrivelse har en limit på 90 tegn.

Godkjennelse av bestilling

Jeg bekrefter ved å markere i feltet nedenfor at vi bestiller oppsett og/eller månedlig arbeid av Bølgen Media i forbindelse med annonsering på Google Ads. Avtalen gjelder inntil oppdragsgiver sier opp tjenesten, og det er ingen bindingstid på arbeidsforholdet. Ved avslutning av tjeneste fjernes Google Ads konto fra vår Manager konto, og kunde (eller annet byrå) overtar driften.

Pin It on Pinterest